Kapitel 9 ♥

Amandas perspektiv :

Jag såg att Aliza satt i Zayns knä och log.

Haha, hon såg ut som en barunge!

Hoppas bara att hon inte sprang ut eller något sånt, för den här filmen var nog läskigare än The Grudge.

Jag lutade mig tillbaka och försökte koncentrera mig på filmen fast det gick inte.

Det enda jag tänkte på var Harry och Moa. Jag gillade verkligen honom, men varför skulle jag behöva bråka med min bästavän om en kille?

Det var svårt att behöva välja mellan kärlek och vänskap..

Jag behövde prata med honom och Moa.

Han satt redan och kllade på mig så jag nickade mot köket och han reste sig. Jag fick till mig Moas uppmärksamhet och upprepade samma sak med henne.

Harry stod och vänade på oss i köket.

”Vi måste prata om det som hände imorse och om vad vi ska göra nu.” sa jag.

”Ja, asså förlåt för att jag bara kysste dig sådär.” sa Harry.

Jag nickade.

”Men jag tror nog inte att det funkar mellan oss. Jag kan inte gilla er båda på det sättet, och ni kan inte gilla mig. Det blir bara fel och för komplicerat!” fortsatte han.

”Ja..” instämde Moa.

”Så kan vi bestämma att vi ska försöka glömma det där och börja om igen?” frågade hon sedan.

Jag nickade även om jag visste att både mina och Moas känslor skulle orsaka problem om dem kom fram igen.

Harry nickade också.

Hon log och kom fram för att ge mig en kram.

Sedan tvekade hon men slappnade sedan av och kramade om Harry.

När vi gick in till vardagsrummet var ingenting som förut..

Det låg dun och fjädrar överallt, popcornen och godiset låg utspridda över hela rummet och det var jättestökigt.

Och orsaken till allt det här var såklart resten av killarna och Aliza.

Niall och Zayn brottades med ett pra kuddar medan Liam försökte få ner Aliza som hade tagit plats på hans rygg.

”Vad håller ni på...” började jag men hann aldrig avsluta meningen eftersom att Louis hade fått grepp om mina armar och Moa o mina ben. Så nu så snurrade de runt med mig.

”SLÄPP NER MIG NU!” ropade jag som var rädd för att bli yr.

De släppte ner mig som jag bett om, men det gjorde ont eftersom att de inte brydde sig om vad eller rättare sagt vem de säppte mig på.

Jag hade landat på stackars Niall som låg på golvet efter att ha brottats med Zayn.

”Förlåt!” sa jag snabbt och reste mig upp.

”Haha lugnt, jag vet att Lou och Moa gjorde det här.” sa han och reste sig upp han med.

”Vill du ge igen?” sa han sedan.

Jag nickade snabbt och vi närmade oss dem som nu satt på soffan med varsin kudde.

”NUU!!!” ropade Niall och vi attackerade dem med kuddar.

Jag såg hur Niall jagade Moa med en kudde samtidigt som jag slog till Louis med min kudde som nu började tappa dun.

Vi fortsatte sådär ett tag fast det slutade med att jag hade håret fyllt med dun och att Moa låst in sig på toaletten.

Klockan var runt 23.30 nu och vi skulle jobba imorgon! Jag skulle ta över de brittiska nyheterna klockan 9 imorgon, så vi var tvugna att gå hem.

”Hejdå, vi ses imorgon!” sa Moa och Aliza till killarna.

Jag sa bara hejdå eftersom att jag inte jobbade med dem.

Jag och tjejerna tog taxi eftersom att det skulle se fel ut om Louis skjutsade oss.

I taxin så sa vi till Aliza att det var okej mellan oss och Harry nu.

Hon sa bara vad bra eftersom att hon var trött nu efter det kriget hon haft med Liam.

Vi betalade chauffören och gick in.

När Aliza låst upp dörren sprang alla till sitt egna badrum och fixade sig för natten.

”Godnatt” sa jag till dem och gick sedan och la mig.

Nästa morgon Alizas perspektiv:

Jag stängde av alarmet klockan 07.00 och klev in i duschen.

Efter att ha dushat i kanske en halvtimme så klev jag ut och tog fram kläder.

Det fick bli ett par svarta midjebyxor, ett svart linne och en stickad tröja med en smileys på.

Jag plattade håret och fixade till mig lite.

Sedan gick jag ut i köket där Amanda och Moa redan satt med varsin kopp med varm choklad framför sig.

”Godmorgon” sa dem

och jag nickade och satte mig framför dem efter att ha tagit en kopp jag med.

”Vilken tid börjar du?” frågade jag Amanda.

”08.00 fast sändningen börjar 09.00.” sa hon.

Moa drack upp sin kopp jag skyndade mig lite.

När vi var klara så gick vi ner till receptionen och då ropade en av receptionisterna på mig.

”Hej är du Aliza Francis?” frågade hon.

”Ja det är jag..?” sa jag förvånat.

”Bra, jag skulle bara hälsa att du har fått brev från Sverige. Och att du skulle få det här” sa hon och gav mig ett paket.

Jag nickade och tog emot paketet.

Där i låg ett par blinycklar och mitt gamla svenska körkort med ett engelskt! Mina föräldrar hade köpt mig en bil och gjort om mitt körkort till ett engelskt!

”Omg, har du fått en bil?!” undrade Moa.

”Jag tror det!” sa jag.

Vi sprang ut och därute stod en stor Mercedes. Den var svart, hade silvriga fälgar, hade plats för 5 pers och såg riktigt dyr ut!

Jag tog upp nycklarna och låste upp den.

Moa hoppade in där fram och Amanda satte sig där bak.

Jag öppnade dörren till förarplatsen och satte mig i skinnstolen.

”Fan vad snygg den är! Nu slipper vi ta taxi eller buss varje gång vi ska någonstans.” sa Amanda.

Jag nickade utan att säga något, jag var mållös.

”Asså vi kan sitta och beundra bilen senare men eftersom att vi börjar om en halvtimme och ska skjutsa Amanda så borde vi nog ta och köra iväg..” sa Moa.

Jag starade den och vi körde iväg.



Ganska långt kapitel nu så kommentera! Tack för kommentarerna :) // Aliza


Kommentarer
Postat av: Sofia

Skulle du kunna skriva lite mer vad dem känner för de känns som dem borde reagera lite mer om dem får en ny bil, har kuddkrig och bestämmer sig för att inte ha känslor för varann, de skulle få allt att bli mer verkligt!

2012-03-19 @ 17:39:28
Postat av: marry styles

vilket liv jag har som kommenterar ,

men asså seriöst,

jag dör,

SKRIV MER FFS !!!!!!

2012-03-19 @ 19:24:59
URL: http://wewantonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra! :D

2012-03-20 @ 08:16:04
Postat av: Hanna

Jätte bra! :D♥

2012-03-20 @ 16:08:34
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se/
Postat av: Anicia

Läs min 1D experience...! http://sarpauamanic.blogg.se/2012/march/my-1d-experience.html

2012-03-24 @ 14:26:54
URL: http://sarpauamanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0