Kapitel 6 ♥


Tidigare:

Moas perspektiv:

När Amanda berättat klart visste inte jag vad jag skulle göra, gråta eller vara arg.

Men jag kunde inte vara arg eftersom det inte är hennes fel att han gillar henne och hade jag vart i henns ställe hade jag också besvarat kyssen!

”Jag vet att du också gillar honom, så förlåt för att jag gjorde som jag gjorde.” sa hon.

”Det är okej. Jag skulle ha gjort likadant faktiskt” erkände jag.

Hon log och vi kramades.

Jag kände mig både glad men också lite egoistisk.

Resten av dagen ägnade vi åt att packa upp allt vi fått med oss från Sverige och hänga tillbaka kläderna i garderoben.

När det var rent i hela lägenheten så var vi nöjda och bestämde oss för att gå ut och utforska London lite.

Jag tog på mig ett par svarta glansiga jeans med dragkedjor på fickorna och en söt tröja över med en kofta.

Aliza och Amanda hade liknande kläder på sig och när vi tagit på oss skorna så låste vi dörren och gick ut.

 

Alizas perspektiv:


Jag är glad över att de redde ut det där med Harry. Det konstiga var bara att han kysste henne efter bara två dagar, och de var kompisar inget mer. Amanda sa att hon tänkte vänta med att bli tillsammans med honom. Hon tänkte ta en paus.

Vi småpratade om vart vi skulle gå och det fick London Eye. Vi stod i kö i någon minut och i kön stod Liam med Danielle(hans tjej), Louis med Elenore(hans tjej), Harry, Zayn och Niall!

Varför var vi tvungna att stöta på dem nu? När Amanda och Moa försökte att bli bästa vänner igen. De lyste upp, speciellt Harry. Han kramade först om Moa sen Amanda. Men han låtsades inte om Amandas blick.

Jag kramade killarna och sen hälsade jag på Elenor och Danielle. De var jättesöta båda två.

”Vad jobbar du med?” frågade dem mig.

”Jag är designer, Moa är fotograf och Amanda är nyhetsuppläsare.” sa jag.

”Åh vad kul att vara nyhetsuppläsare!” sa Elenor.

”Jag älskar att ta kort på saker, det kanske ni märker också eftersom jag gör det å min Twitter bild..!” sa Danielle skämtsamt.

Jag skrattade lite och vände mig tillaka till killarna som stod och pratade med Amanda och Moa.

Jag lyssnade lite på samtalet tills Harry kom fram till mig.

”Hej, kan vi prata?” frågade han.

Jag nickade och precis då så var det vår tur att åka London Eye.

”Är det okej om vi tar en ”hytt” och åker själva så att vi kan prata?” undrade han.

”Ja visst!” sa jag samtidigt som jag kände mig besviken. Jag ville egentligen åka den med Zayn. Trodde att han skulle fråga om vi skulle åka tillsammans.

Jag och Harry betalade och klev in i ”hytten” eller vad det nu var.

”Nå? Vad var det du skulle säga?” frågade jag när dörren stängdes om oss.

”Vad är det med Amanda och Moa?” undrade han.

”Inget, varför undrar du?”

”Jag har känt Amandas blick hela tiden men ville inte kolla på henne.”

”Asså ja vet inte om jag borde säga det här..”

”Har jag med det och göra på nåt sätt?”

”Ja, det kan man väl säga..”

”Då har jag rätt att få veta vad det är!”

Jag suckade och nickade.

Först berättade jag om att vi gillade One Direction när vi var yngre, om att Moa och Amanda började gillar Harry, om att Moa blev lite sur och att jag tyckte att han gick för långt när han kysste Amanda efter 2 dagar som vänner.

Berättade att vi kom på dem när de kysstes hemma hos oss och de där sakerna som hände efter.

När jag var klar så nickade han lite för sig själv innan han sa:

"Förlåt för att jag kysste henne, men jag gillar henne riktigt mycket och om sanningen ska fram så gillar jag Moa lika mycket.."

"Åh, men vad ska du göra? Vem du än gillar om det är en av dem så kommer alltid någon bli ledsen.. Försök att inte såra mina vänner så mycket, okej?" sa jag.

"Okej" sa han och nickade.

Eftersom att det fortfarande var några ronder kvar innan åkturen var slut så satte vi oss ed ch tittade ut genom fönstret.

Det var då vi såg dem!



Vad tyckte ni om kapitlet? Förlåt för att jag inte lade ut något igår kväll, men jag var riktigt trött.. Kommentera!/Aliza


Kommentarer
Postat av: >Danielle<

Skriv mer! jättte bra

2012-03-13 @ 18:08:43
Postat av: Hanna

Jätte bra! :D♥ Längtar redan till nästa. :)

2012-03-13 @ 19:20:11
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se/
Postat av: Me

Jag läser redan en 1D berättelse nu men LT med den här! :3

2012-03-13 @ 21:17:41
URL: http://tipsanime.devote.se
Postat av: Modesmet

Har inte läst övria delar, men du skriver bra. :)

2012-03-13 @ 21:19:15
URL: http://modesmet.blogspot.com
Postat av: Alizze♥

Söt design. Dock gillar jag inte one direction. ;)♥

2012-03-13 @ 21:25:24
URL: http://alizzze.blogg.se/
Postat av: Modesmet

Du har en fiiin blogg, men jag är lite okunnig om 1D så jag är nog inte rätt person att prata med. :D

MEn fint och bra! :D

2012-03-13 @ 21:31:03
URL: http://modesmet.blogspot.com
Postat av: Isabelle

Älskar berättelsen! :)

2012-03-13 @ 21:35:31
URL: http://prue.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jääääääääääättebra!!!! Men de stavas Eleanor just so u know :D så så så så bra!!! Superspännande <3

2012-03-14 @ 17:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0