Kapitel 4


Tidigare:

"Jaja..” sa Amanda.

”Jag går och lägger mig så ni kan packa upp eller något sånt” sa hon sedan.

”Jag och Aliza kan gå och handla lite frukost” sa Moa, eftersom klockan hade hunnit bli nio.

”Okej, väck mig när frukosten är klar” sa hon och gick mot sitt rum.


 

Jag och Moa lämnade lägenheten och låste efter oss.

”Vi kan väl ta en liten promenad först?” sa jag.

”Okej.”sa hon.

Vi gick runt i stan men det var så tidigt att affärerna inte ens var öppna än.

”Vi kan gå till studion där vi ska jobba?” föreslog Moa.

”Bra idé!”

Vi gick en liten bit innan vi var framme.

Det var en stor byggnad som låg precis framför ett ställe om hette Milkshake City.

”Där kan vi vara på rasterna” sa jag.

”Haha ja, och det slutar säkert med att vi får varsin kulmage efter en månad!” skrattade hon.

Vi började båda skratta som idioter när vi såg att det var öppet.

”Vi kan ju testa någon milkshake där tills nån affär har öppnat så att vi kan köpa frukost.” sa jag.

”Ja, varför inte..”

Vi gick in och beställde varsin milkshake med chokladsmak.

När vi satte oss ner så började vi småprata lite innan Moa sparkade till mig under bordet.

”AJ!” Vad är det? undrade jag och gned mig på foten.

”Titta.” hon nickade mot dörren.

Jag vände mig om och vem står inte där om inte Zayn och Harry..

Harry fick syn på oss och drog med sig Zayn mot vårt bord.

”Hej tjejer!” Måste vi stöta på er varje gång vi går någonstans?” undrade Harry.

”Haha är det något problem eller?” svarade Moa.

”Nejdå! Absolut inte!” sa han.

Jag log bara och gick för att krama om båda.

Zayn luktade så gott och hans kramar var nog de bästa jag någonsin fått!

”Hej sötnos!” sa han och blinkade.

Jag sa hej och kände mig typ lite darrig. Vad fan är det med mig? Jag darrar aldrig och har inte heller känt såhär innan. Är jag kär?

De beställde inget och jag hade tänkt att vi (jag och Moa) skulle gå och till  jobbet för att se hur det var.

Men istället för att gå åt ett annat håll fortsatte de att följa med oss.

”Förlåt för att jag frågar, men varför kommer ni med oss?” undrade jag.

”Vår studio ligger här och vi ska träffa vår nya fotograf och designer idag.” sa Harry.

Jag och Moa kollade på varandra och började sedan att skratta hysteriskt.

”Haha kan ni gissa vem som ska vara eran designer och fotograf?” undrade Moa.

”Eh nej.. Det är ju därför vi ska upp” sa Zayn. Men vad ska ni göra här?

”Det är vi som ska börja jobba med er här!” sa jag. Jag är en designer, Moa är fotograf och Amandas jobb har inget med det här att göra men hon är nyhetsuppläsare, förklarade jag.

De började skratta och när de slutat att skratta så märkte vi att vi stod i en hall.

”Så ska vi börja jobba då?” undrade Harry.

”Nej, vi skulle bara titta lite och sen gå och handla frukost. Förresten så sover Amanda fortfarande.” sa Moa.

”Jaha, okej” sa zayn med ett lite konstigt ansiktsuttryck.

Var det en besviken min? tänkte jag.

”Men då ses vi imorgon!” sa jag.

”Ja, hejdå!” sa killarna som fick varsin kram innan vi gick.

”Jag tror att Zayn gillar dig” sa Moa.

”Tror du?” sa frågade jag hoppfullt.

”Haha ja, det märks ju ganska väl. Varför så glad? undrade hon när hon såg mitt leende.

”Han var ju min favorit när vi var yngre och om jag ska erkänna så var han riktigt snygg nu också!” sa jag.

”Haha jag gillar Harry men vill inte säga det till Amanda”

”Varför inte?

”Det var ju bådas favorit och jag tror att han gillar henne.”

”Åh, men tänk om han gillar någon av er då?

”Jag vet inte, om hon gillar honom nu så skulle det inte vara så bra om han skulle gilla en av oss eftersom att jag också gillar honom.

”Det löser sig nog.”

Hon nickade och vi gick in i en mataffär som precis öppnat.

Väl inne började vi plocka åt oss saker som troligen skulle behövas.

Sedan betalade vi och gick med två kassar var som var proppfyllda med mat.

Det var nära vår lägenhet så vi hann inte ens få ont i händerna.

När vi låste upp dörren hörde vi något konstigt från vardagsrummet, det lät som..



Haha nu slutar jag där, hoppas att ni kommenterar för att få nästa kapitel som KANSKE kommer ut idag. Kram//Aliza

Kommentarer
Postat av: Karin

Og my gosh va bra, meeerraaa!!! :D

2012-03-11 @ 12:14:04
Postat av: Linnéa

Bra Aliza. <3 ;*

2012-03-11 @ 13:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0