Kapitel 2


Tidigare:

Ja, ni satt och kollade på allas rumpor och sen så kollade ni på Harrys och vi kom på er med att sitta och snacka om den, sa en kille med blåa ögon och brunt hår.

Jag stod där och skämdes ihjäl! De såg oss och de förstod, vad skulle jag säga förutom den pinsamma sanningen?

”Eh, vaddå? Det är en fin rumpa! En riktig 10 poängare faktiskt! sa jag.

Då brast de ut i skratt och killen med de nötbruna ögonens skratt var det finaste jag någonsin hört! Han log mot mig och jag rodnade, vilket var ovanligt.



Killarna stod och kollade konstigt på oss när de hörde det.

”Vad?” frågade den blonda.

Ӏr ni One Direction? undrade Amanda.

”Ja det är vi faktiskt, svarade han och log ett fint leende.

”OMG DET ÄR DOM!” sa jag på svenska och mitt hjärta bultade på högvarv.

”JA! HERREGUD MINNS DU VAD DE HETER FÖR VI HAR INGEN JÄVLA ANING! sa Moa.

”ÅH NEJ! JAG MINNS INTE DERAS NAMN! FAN! HUR KUNDE VI GLÖMMA?

”VET INTE MEN DU FÅR FRÅGA OM DE!” sa båda två.

Jag suckade och vände mig till killarna igen.

” Vi var era fans när vi var mindre men.. Åh det här är så pinsamt!” jag kunde inte fortsätta meningen.

”Men vad?” sa killen med den sexiga röven.

”Vi har glömt era namn för tillfället!” sa jag och skämdes.

De kollade på varandra och började sedan skratta.

”Haha, var de det som var så svårt att säga? Jag heter Harry.”

”Jag heter Zayn.”

”Jag heter Liam.”

”Jag heter Niall.”

”Och jag heter Louis.” avslutade han med en blinkning.

Vi presenterade oss också, sen frågade vi vart de var påväg.

”Vi ska åka in till vårt hotell och packa” sa Liam.

”Packa? Varför ska ni packa?” undrade Amanda.

”Vi åker tillbaka till London ikväll” sa Niall.

”Åh..” suckade Moa.

”Vi skulle ha velat lära känna er också, men vi kommer ju fler gånger till Sverige! sa Harry.

”Behövs inte, vi flyttar till london om 6 dagar.” sa jag.

”Va? Men vad bra, då kan vi väl gå ut nån gång?” frågade Zayn.

”Haha, jadå!” sa Amanda.

Tåget stannade på stationen och vi kramade om dem innan vi gick av.

När det körde förbi så vinkade vi lite också.

”Vad pinsamt att vi ALLA glömde deras namn, men det har ju trots allt gått några år.” sa Amanda.

Jag och Moa instämde och började gå mot Drottning gatan.

Sen så gick vi förbi Åhléns och mot alla andra affärer.

Väl inne i Zara så delade vi på oss och började leta.

Senare hemma hos Amanda

Vi provade alla kläder vi köpt och visade hennes mamma som tyckte alla var fina.

När vi gick ut kramade vi om Amanda och hennes mamma.

”Hejda” sa jag och Moa.

På vägen hem mot mig så började vi prata om kläderna när min mobil ringde.

”Hallå?” sa jag.

”Hej, det är Melissa din chef och jag ringer från London. Jag undrade om ni inte kunde komma någon dag tidigare? Vi har lite brist på folk eftersom runt 50 personer är sjuka.” sa hon.

”Jag vet inte än, vi måste kolla på när flygen går, packa, umgås med famil och vänner innan vi åker”

”Okej, men hälsa det till Moa och Amanda så dom vet och ring mig när du har ett svar.”

”Okej, hejdå”

”Hejdå”

Moa som hört allt tittade på mig.

”Jag tror att jag kan komma tidigare för allt är nästan klart ska bara vara lite med min familj. Du då?” sa hon.

”Jag måste först se med mina föräldrar och sen så måste vi också leta efter ett bra flyg.”

Vi ringde Amanda som sa att Melissa precis ringt till henne och att hon kan resa nu inatt eftersom att det redan fanns ett flyg som gick klockan halv tre på morgonen.

När jag kom hem så upplyste jag mina föräldrar om det.

”Det är nog okej bara om du har packat så att vi kan umgås nu lite.” sa pappa.

”Jag ska bara packa kläderna vi köpte idag och sen boka tre biljetter till ikväll.” sa jag och gick upp mitt rum.




Tack för kommentarerna! Kommentera om vad ni gillade! ♥ // Aliza :)

Kommentarer
Postat av: astrid

jättebra, längtar till nästa del ;) <3

2012-03-09 @ 20:36:24
Postat av: Karin

Gud bara 2 kapitel och jag är redan fast, skiiitbra ju!!! :D

2012-03-09 @ 21:21:08
Postat av: Emelie

Otroligt bra skrivit! :D Love it ;)

2012-03-10 @ 08:30:11
URL: http://objectiv.blogg.se/
Postat av: Tanja

När kommer nästa? :D

2012-03-10 @ 08:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0