Kapitel 14 ♥

Tidigare :

”Nämen hej, vad gör du där så tidigt om man får fråga?” hörde jag Louis säga.

”Ehm, jag...” sa jag men kom inte på något vettigt att säga.

”Haha jag skojar bara, chilla.” sa han.

Jag pustade ut.

Zayn hade nu vaknat så jag räckte över telefonen till honom.


Medan han pratade gick jag in i badrummet och stängde dörren efter mig.

Jag tittade i spegeln och såg att tjejen som kollade tillbaka på mig var motsatsen till den tjejen som jag såg i spegeln hemma igår.

Den här tjejen var nyvaken men glad och en aning röd om kinderna efter samtalet med Louis.

Jag tvättade mig i ansiktet och känderna innan jag gick ut igen.

Zayn var inte i rummet utan han hade gått in till köket.

Där stod han framför kylskåpet och tog fram olika saker.

”Godmorgon! Du hade rätt, du rör dig väldigt mycket när du sover.” sa han.

”Haha men jag varnade dig.” sa jag oskyldigt.

Han gav mig en puss på kinden och jag blev ännu gladare.

”Jag ska göra pannkakor, vill du hjälpa till?” sa han.

Jag nickade.

Efter att ha tagit fram ingderienserna blandade vi ihop en smet och började grädda dem.

Plötsligt tog han en hel näve med mjöl och slängde det på mig.

”Vad gör du?” frågade jag och spottade ut det som kommit i min mun.

Han skulle precis svara när jag gav igen.

Jag kastade näve efter nävve på honom men alllt hamnade på golvet eftersom att han kom undan.

Tillslut fick jag en träff på hans hår.

Han stannade till och stirrade chockat på mig.

Då kom jag att tänka på att han brydde sig väldigt mycket om sitt snygga svarta hår som nu var vitt.

”Åh, förlåt Zayn!” sa jag.

Han svarade inte utan gick bara emot mig.

Han stannade några centimeter ifrån mig och gav mig förvånande nog en kram.

”Jag har alltid velat se hur jag kommer att se ut när jag är gammal.” viskade han i mitt öra.

Sedan släppte han mig och skrattade.

”Du borde ha sett din min!” sa jag.

Han gav mig en sur blick men log sedan och fortsatte sedan med pannkakorna.

När de var färdiga la han upp dem i två tallrikar och tog ut dem i balkongen.

Jag tog med mig sylt och två koppar te i en bricka och gick efter honom.

När vi hade ätit så tänkte han duscha.

Jag satte mig i soffan och slog på tv:n så länge.

Det var några repriser på MTV cribs och det var Justin Bieber som visade upp sitt lyxhus i LA.

Jag var faktiskt så intresserad av programmet att jag inte ens la märke till att Zayn kom in i vardagsrummet.

”Du kan gå och duscha om du vill.” sa han.

”Oj, redan klar?” frågade jag.

”Haha, redan? Jag har duschat i en halvtimme.” sa han.

Jag märkte att jag hade satt mig i soffan med mina mjöliga kläder.

Jag bad om ursäkt och borstade av det innan jag gick mot badrummet och hoppade in i duschen.

Jag tänkte som vanligt igenom allt när jag duschade. Från att ha varit en vanlig tjej som flyttat till London med sina bästa vänner till att stå i Zayn Maliks dusch och faktiskt vara hans tjej.

Jag tog på mig ett par för stora mjukis byxor och en Guns N Roses T-shirt innan jag gick ut till vardagsrummet.

Killarna, Moa och Amanda satt i vardasrummet och pratade om vad de skulle göra idag.

”Titta, där är hon ju!” sa Niall och gick upp för att krama mig.

”Förresten, vad är det du har på dig? För det liknar mina mjukisbyxor som Zayn snodde för mindre än ett år sedan.” sa han sen.

”Aha, jag trodde att det var hans.” sa jag.

När alla hälsat satte jag mig mellan Zayn och Liam.

Liam såg lite nedstämd ut.

”Vad har hänt?” frågade jag.

”Jag gjorde slut med Danielle och nu är hon jätte sur på mig.” sa han.

Åh, när gjorde ni slut?” sa jag och tänkte på första dagen på jobbet då jag hört dem argumentera om han skulle göra slut eller inte.

”Igår kväll. Jag bjöd ut henne en sista gång och under middagen förklarade jag att jag tappat känslorna och ville göra slut, men då sprang hon ut.” sa han.

Jag visste inte vad jag skulle säga mer än :

”Du vet att jag finns.”

Han nickade och vi vände oss mot dem andra som nu hade bestämt sig för vad vi skulle göra.

”Vi åker till stranden!” sa Harry.

”Okej, men vi måste åka hem och packa.” sa Amanda.

Moa och jag instämde.

Så jag tog med mig mina kläder och sa till Zayn att han skulle få tillbaka sina kläder.

”Det är okej, Niall har ingen användning för byxorna längre och tröjan är en aning för kort. Men du är jätte söt i dem.” sa han.

Han kysste mig och Moa och Amanda ”aw:ade” medans killarna skrattade och Louis busvisslade.

Jag skrattade åt dem och vi gick ut hallen där vi tog på oss våra skor och jackor och gick till bilen.

Moa och Amanda hade tusen frågor som de ställde när jag startade bilen.

Jag svarade på några innan jag istället förklarade allt som hänt.

När vi var framme så låste Moa upp och vi sprang till våra rum för att packa.

Jag packade ner en lila bikini, handduk, solkräm, solglasögon, ett par sandaler och en kofta ifall det skulle bli kallt i en stor bag. Sedan tog jag min plånbok , mina hörlurar , min mobil och extranycklar och stoppade ner dem i sidofickan.

Sedan tog jag på mig ett par svarta shorts och ett tunnt stort vitt linne med knappar på.

I hallen stod Moa och tog på sig skorna medans Amanda fixade till sitt hår en sista gång.

Jag tog på mig skorna och vi gick alla ut. Till sist låste jag dörren.

”Det är killarna, kom vi åker med dom istället.” sa Moa.

Vi sprang till deras bil ochde öppnade dörren.

”Hej, varför så glad helt plöstsligt ?” sa jag till Liam som vart så ledsen för en stund sen.

”Hej, Danielle har börjat träffa sin danscoach och det går rykten om att de dejtar. Så då är hon nog inte så sur och kan ha kommit över mig!” sa han.

”Haha vad bra. Men har inte du träffat någon söt tjej än ?”

”Jo faktiskt, hon är också nyinflyttad från Sverige !”

Jag blev nyfiken och började tänka på vem tjejen som Liam redan börjat gilla var.

Men kunde inte komma på någon för tillfället.

Moas perspektiv :

Jag sneglade lite då och då på Harry där han satt mellan Liam och Niall.

Även om jag sagt att det skulle vara bäst om det inte skulle vara något på gång mellan oss eller han och Amanda så kunde jag ångra det ivland.

Hans lugg hängde i pannan och det såg ut som om han sov.

Men plöstligt så vände han sig om och kollade rakt in i mina ögon.

Jag slutade att tänka och stirrade bara in i de där gröna ögon som liknade mina så mycket.

”Aliza? Kan vi byta plats?” sa han.

Hon nickade och bytte snabbt eftersom hon skulle vara närmre Zayn då.

Han satte sig bredvid mig och jag tittade snabbt mot passagerarplatsen bredvid föraren där Amanda satt, men hon sov.

”Vad tänker du på?” frågade han och fortsatte med stirrandet.

Jag vände bort blicken eftersom att den gjorde mig stum.

”Dig..” sa jag tyst.

Han sa inget utan log bara stort.

Chauffören stannade bilen och alla gick ut.

”Om ni hittar en bra plats att lägga handdukarna på så går jag och Moa och köper glass.” sa Harry.

”Okej, men kom ihåg : Ingen isglass!” sa Liam.

”Okej, alla får någon vanilj eller choklad glass.” sa jag.

Vi gick mot kiosken som låg en bra bit bort.

”Jag tänkte på det du sa i bilen, och jag vill att du ska veta att det skulle kunna funka mellan oss om Amanda inte fick veta något och vi höll det privat.” sa han och kollade ner på våra fötter samtidigt som vi gick.

”Men det skulle inte vara snällt mot henne.” sa jag efter en stund.

”Men det är inte heller så snällt eller smart att ingen av oss får vara med den som den gillar.”

Nu stannade han upp och kollade på den långa kön till kiosken.

”Kom , jag ska visa dig ett ställe som ligger ett par sekunder härifrån . Bara tills kön är mindre.”  sa han.

Han tog min hand och drog mig mot skogen som låg precis bredvid.

Vi gick bara till en klippa och satte oss.

Han hade fortfarande inte släppt min hand utan höll hårt i den samtidigt som han sjöng ”Gotta Be You”.

Jag vågade luta huvudet på hans axel och sedan kolla ut över de                                t glittrande vattnet.

Efter någon sekund tittade jag upp på honom och han satt redan och glodde på mig.

”Vad tänker du på då?” frågade jag honom.

”Hur det skulle vara att få kyssa dig..” sa han och böjde sig mot mina läppar.

Jag orkade inte låtsas mer så jag la händerna om hans nacke och drog mig mot honom.

Nu möttes våra läppar och jag kände hur han log mot mina läppar.

När jag avslutade kyssen gjorde jag det egentligen bara för att det var bäst om vi gick och köpte glassarna nu innan någon kom för att titta till oss.

Jag reste mig upp och han gjorde samma sak.

”Tack för att du äntligen förstod.” sa han och log stort mot mig igen.

”Jag har förstått hela tiden , men har inte kunnat visa det.” sa jag samtidigt som vi gick i snabb takt tillbaka.



Tack för de snälla kommentarerna, nu när jag vet att det finns några läsare ska jag börja skriva oftare och uppdatera bättre på novellen. Men nyhetesuppdateringen har inte jag hand om, så jag vet inte vad som händer med den :) Tack igen för kommentarerna ! //Aliza





Kommentarer
Postat av: Moa

asså seriöst ,det där dödade mig , nu måste du ju fortsätta !!!!!! <33333333333333

2012-04-12 @ 11:24:55
URL: http://wewantonedirection.blogg.se/
Postat av: My

Bra du skriver!

Skulle du vilja kika in på min - ganska nystartade novellblogg? Skulle bli jätte glad! :) xx.

2012-04-14 @ 21:26:11
URL: http://watchthestars.blogg.se/
Postat av: Tanja

Hej alleeee! haha läs onednovell.blogg.se, bra tjej som skriver bra noveller och har just avslutat en Zayn novell som äääägde!

2012-05-01 @ 12:48:26
URL: http://twitter.com/Zayniiee_Torres

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0